160909

 
Ibland får jag ryck när jag måste göra om saker. Det har ganska mycket med att jag är hemma stora delar av tiden, men även att jag tröttnar ganska fort på saker och ting. Jag tycker om att prova nya färger, mönster och former och ändra känslan i ett rum. Otroligt enerverande tycker Pär, men ett av mina stora intressen.
 
Det var fyra år sedan vi målade om i sovrummet och sedan dess har det blivit lite slitet på vissa ställen. Dessutom har jag ledsnat på allt det vita och stela och vill åt en helt annan känsla i sovrummet. Så jag målade om.
 
Jag valde att använda samma färg som jag använt mig av nere i köket - kalklitir. Det var lite av ett måste för att vi inte skulle behöva sova i ett annat rum medan färgen torkade. Vanlig färg luktar väldigt mycket och just i ett sovrum kändes det inte okej, kalklitir luktar ingenting och består endast av vatten och kalk. Inga kemikalier eller lösningsmedel.
 
När jag ändå var igång passade jag på att förändra lite andra saker för att skapa den känslan jag ville åt. Ny lampa, som Elin godkände direkt och en ny tavelvägg där vi kan fortsätta sätta upp bilder på Elin.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?