160605

 
Igår var det 4 år sedan vi flyttade in här i byn. Och som vanligt tänkte jag göra en tillbakablick med vad vi hunnit åstadkomma under det gångna året.
När vi rev ladugården förra våren blev det en hel de fix med den delen vi valde att behålla. Vi målade hela ladugården i falurödfärg, vi målade dörrarna svarta, satte upp ny belysning men framförallt byggde Pär igen det stora hål som blev efter rivningen.
 
Jag målade om väggarna och det stora hörnskåpet i köket. När förändringens vindar ändå blåste passade jag på att slipa upp köksinredningen och målade den grå. Jag ångrar inte en sekund att jag valde en mörkgrå färg, jag älskar vårat kök nu.
 
Vi grävde en grusgång bakom stenmuren där vi planterade smällspirea. Buskarna har äntligen börjat ta sig och kommer nog bli riktigt fina den här sommaren.
 
Efter all grävning till garagegrunden blev det en hel del sten liggande på gården, jag tog tillvara på en hel del och satte under bron samt under ladugården som ett fint blickfång.
 
Inne pysslade jag på en del i Elins rum, satte upp hyllor, skåp med förvaring och gjorde en sänghimmel.
 
Och igår åkte takstolarna upp på vårat garage. Taket som vi beställt kommer om en vecka ungefär.
 
Lite smått och gott av vad vi har pysslat med under vårat fjärde år som husägare. Vi (jag) har massor av planer, både inne och utvändigt. Men mest kommer det bli små projekt ute i år då vi ska försöka göra i ordning marken som är söndergrävd.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?