160821

 

Jag skrev för några dagar sedan att jag tyckte det var skönt att regnet kom och gjorde att vi kunde sänka tempot lite. Problemet med det är ju att allt man då ska hinna medan solen skiner blir en hel del. Men båda stunderna har sin tjusning.
I helgen passade vi på att färdigställa en del saker som legat på hög. Fasadsiffrorna som jag målat kom äntligen upp på väggen tillsammans med lite belysning så man förhoppningsvis kommer kunna se dom nerifrån vägen. Pär har jobbat på garaget i vanlig ordning. Jag och Elin har länsat bärbuskarna på bär som vi ska koka saft av och jag har tagit revorna från jordgubbsplantorna och satt ner dom i jorden.
 
Elins lekstuga som vi köpt via Facebook av en kvinna här i byn har också kommit på plats. Och vilken glädje det var i Elins ögon när hon fick leka i den. Hon lagade mat och sopade rent och ville aldrig gå därifrån.
 
Och sist men inte minst fick jag hjälp av mamma och pappa att gräva hålen där aroniabuskarna ska planteras imorgon. Vi har fått cirka 30 plantor som annars skulle slängas så vi passar på att anlägga en häck.
 
En otroligt produktiv helg som gick alldeles för fort.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?