160426

 22 månader
Elin älskar Nicke Nyfiken, alltså på riktigt älskar. Hon bläddrar i sina Nickeböcker varje dag, pekar, "läser" och skrattar högt åt vad som finns på bilderna. Varje kväll tittar vi på Nicke Nyfiken på tv innan det är dags för sängen. Hon kan ibland smita iväg in till vardagsrummet, sätta sig tillrätta i soffan och peka på tv:n och säga Nicke" Så jag var ju med andra ord tvungen att virka en alldeles egen Nicke åt henne. Den mottog hon med en stor kram och bäddade genast ner honom i dockvagnen. Bra betyg med andra ord!
 
Elin pratar för fulla muggar nu. Det säger jag iofs varje gång, men pratet har nu avancerat till att vi förstår så himla mycket mer av vad hon säger. Hon har börjat sätta ihop ord "mammas bil" hej då pappa!" och "mamma sover" vilket var vanliga ord ur hennes mun medan vi fortfarande låg i magsjukan och jag försökte vila. Det är himla häftigt att följa hennes utveckling och jag tror hon själv tycker att det är ganska härligt att kunna kommunicera lite bättre med alla runt omkring henne.
 
Magsjukan åkte vi ju alla på häromveckan. Men som jag skrev tidigare tycker jag Elin tog det hela med ganska god ro. Hon spydde några gånger under ett dygn och sedan var det över. Matlusten är det väl lite si och så med, men vi ger henne det hon tycker om för att kicka igång magen igen.
 
Elin har även fått en spring/balanscykel. Hon pratar väldigt mycket om att cykla så vi kände väl att det var dags för henne att få testa en sån. Den är på gränsen för hög, så till sommaren kanske hon har vuxit ikapp den.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?