160418


Hör och häpna men jag har sytt!
Man kanske kan tro att eftersom jag gillar handarbete i form av virkning och dylikt så borde kanske inte att kunna använda symaskinen ligga så lågt bort. Men det gör det. Jag gillar inte att sy, det blir aldrig bra och jag och maskinen hatar varandra.
 
Men Elin behövde en bättre mörkläggningseffekt än den genomskinliga rullgardin och det provisoriska lakanet vi hängt över fönstret. Annars blir läggningsrutinen helt uppåt väggarna och hon beter sig som en speedad kanin när det är dags att sova.
 
Materialet har jag haft hemma i typ ett år, jag hade tänkt denna tanke förr men inte fått tummen ur att sy. Men nu tog jag tjuren vid hornen och började.
 
Jag använde ett sängöverkast och mörkläggningsgardin från IKEA. Mätte fönstret och sydde därefter fast överkastet på gardinen, avig mot avig för att sedan vända det ut och in. Lämnade öppet nertill för att tyget skulle kunna ha lite rörelsemån. Sedan satte jag fast två öljetter på vardera sida för att kunna hänga upp alltihop. Klart!
 
Nu ska vi definitivt inte syna detta verk i sömmarna, en del skönhetsfel finns men den fyller sin funktion och duger gott och väl åt Elin.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?