150728


Så länge som jag velat måla om i köket och äntligen är det gjort!
Jag har velat mellan en massa olika kulörer, alla smutsiga och matta. Men jag har inte riktigt kunnat bestämma mig, samt att Pär tyckt att det inte riktigt har varit prioriterat. Så det har inte blivit av.
 
Men så en natt vaknade jag alldeles adrenalinstinn och hade äntligen bestämt mig för färg. Ja, jag vet att jag är lite knäpp men mina bästa idéer kommer på kvällen/natten. När jag sedan får en såndär rush kan jag inte somna om för jag vill börja på en gång. Jag har en tendens att göra lite förhastade beslut ibland, så jag har börjat införa att när jag får en sådan rush, om det känns likadant dagen efter då är det bara att köra. Vad det än gäller.
 
Färgen jag valde är en isländsk kalkfärg, ett pulver som du blandar ut med vatten. Troligen det mest miljövänliga du kan välja när du ska måla. Den är sådär matt som jag ville, men samtidigt väldigt levande.
Jag passade på att slipa upp och måla hörnskåpet också när jag ändå var igång. Skåpet var tidigare bajsbrunt och en ständig nagel i ögat på mig. Nu smälter det in så otroligt bra och jag börjar närma mig känslan om ett mysigt ombonat kök.



Kajsa

Så fint 😊 jag och Patrik skulle ha varit förbi er och sett hur ni har det ☺️







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?