150111

Vilken härlig julledighet vi har haft!
Jag tidsinställde alla inlägg och tog paus från dator och kamera och hetsen att hitta på något nytt att uppdatera er med. Det var otroligt skönt och välbehövligt. Jag har funderat ganska mycket på det här med att blogga och vad jag egentligen vill med det. Behöver vi verkligen veta allt om alla? Vad får jag ut av att veta att den och den åt just det till middag? Och är någon överhuvudtaget intresserad av att veta vad jag gör? Det finns så många för och nackdelar med sociala medier och bloggar.
 
Jag älskar att skriva. Jag älskar att vara kreativ och fånga vardagen i bilder.
Men jag gillar inte stressen det medför. Det är väl kanske ingen som förväntar sig dagliga uppdateringar om ditten och datten, det har jag ju aldrig bjudit på ändå. Men någonstans inom mig finns en röst som säger att jag måste prestera, annars blir det tråkigt att titta in här. Och det vill jag ju inte.
 
Sen kommer Elin in i bilden. Hur mycket vill jag visa henne? Hur privat vill jag vara när det gäller henne? För där kan man verkligen kliva på minerad mark. Jisses vad upprörda folk kan bli över att man berättar hur just vi har det. Min tanke med att dela med mig har aldrig varit att skryta (om något har gått lätt) eller att klaga och tycka att vi har det värst. Jag berättar bara hur vi har det och hur vi har gjort. Utan att säga att det är varken rätt eller fel. Men vissa verkar tycka att man inte ska klaga om natten har varit jobbig, för vi har det ju så bra annars. Och det finns alltid dom som har det värre. Så sant så sant! MEN. Det här är våran vardag, ingen annans. Och jag lägger aldrig någon vikt vid att andra har det si eller så. Jag jämför inte, därför att vi är inte dom.
 
Jag skulle kunna lösenordsskydda bloggen för att göra det enkelt. Det är ju inte direkt tusentals som tittar in här. Men då känns det på nått sätt som att jag skulle kunna lägga ner den helt. Men det vill jag inte, för som sagt, jag gillar den. Och jag älskar att kunna titta tillbaka och se vad vi gjort.
 
Vad är era åsikter kring detta ämne?



Jenny

Jag förstår precis vad du menar. Jag gillar att titta in och se hur NI har det och följa med i vad som händer i DITT liv. Jag skulle inte läsa din blogg om den gjorde mig upprörd. DU gör som DU vill och jag har förståelse för vilket som :)


Carina

Tycker de är roligt att titta in å läsa.. fastän jag för höra hur ni har det även i de "riktiga" livet ;)
men de är roligt att se bilder och läsa tycker då jag :)


Felicia

Folk ska alltid tycka till om allt. Blir så trött på sånt. DU gör som DU vill. Dt enda jag kan säga är att jag tycker dt är jättekul att se dina bilder, läsa om både bra och dåliga saker som händer i ditt liv.:) Dt är ju ett sätt för mig att ha kontakt med dig, fast vi inte träffas så ofta. Hurra för bloggar och buuuu för människor utan liv som istället lägger sig i andras!


SANDRA

Jag tycker det är roligt att se allt du håller på med! Du är en grym inspirations källa så snälla sluta inte. :) Sen att det finns folk som säger de ena eller de andra, slå döv örat till och skit i dom. De finns alltid någon som ska ha en åsikt. Lägg din energi där den behövs, på familjen och de som gör att du mår bra.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?