141004

 
 
   

Lördag den 27 september hade vi namngivningsfest för Elin. Vi hade hyrt bagarlängan här i byn och pyntat och dekorerat. Jag bestämde tidigt att färgtemat skulle vara mint, grått, vitt och aprikos. Vi ville ha en väldigt enkel "ceremoni" då ingen av oss var särskilt bekväm med att prata för pratandets skull. Så vi berättade lite om namnen, berättade att min syster och hennes sambo är faddrar till henne och vi avslutade allt med att läsa en dikt.
Alla gäster fick fota sig i ramen, bilder som kommer att hamna i hennes minnesbok så småningom. Och de fick även fylla i en bok där jag skrivit saker som "såhär känner jag dig" "det här tror jag du kommer bli som vuxen" "det här gav jag/vi dig i present" och "bästa rådet inför framtiden". En kul sak att titta tillbaka på i framtiden.
 
Vi är väldigt tacksamma och glada att så många ville komma och fira denna dag med oss, det betyder så oerhört mycket. Och Elin, hon blev minsann väldigt bortskämd. Och vad passar bättre att göra när man kalasat hela dagen än att somna mitt på bordet av trötthet? Inget alls hälsar Elin.
 
 
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?