140203

 
 
Idag är vi halvvägs. 140 dagar kvar mer eller mindre. Och det känns så underbart.
 
Jag har läst om det och förundrats. Tänkt att människor är allt bra fräcka. Att inte finns dom på riktigt? Jag pratar såklart om fenomenet att okända människor helt plötsligt tar sig friheten att kommentera ens älskade mage.
 
Så fort min mage började synas har jag dagligen hört kommentarer. Att ens arbetskompisar kallar en tjockis eller liknande kan jag ta. Jag är stolt över min mage, den fungerar som den ska och i den växer vår bebis.
 
Men vad jag inte kan ta är när helt okända människor påpekar att jag är stor för att bara vara halvvägs. Eller om det faktiskt bara växer en därinne. I fredags hjälpte jag en dam som var väldigt snabb med att fråga "jaha, du har snart jobbat färdigt ser jag!". Jag log mitt allra finaste leende och svarade "näe, jag är bara halvvägs". Blicken jag fick var nog det värsta. En blick blandad med avsmak och förvirring, för hur kunde jag vara så stor och bara vara halvvägs? Hon gick därifrån och sa inget mer medan jag kämpade mot tårarna som brann bakom ögonlocken.
 
Om människor bara visste vad vi har gått igenom för att vara där vi är idag, då hade respekten gentemot mig kanske varit större.
 
Jag vägrar egentligen nedslås av elaka människor och folk utan hjärna. Att överhuvudtaget kommentera något så naturligt som en gravid kvinna, med något elakt gör mig förbannad. Och jag undrar hur mycket skit jag ska behöva ta. För jag är inte stor, jag har inte gått upp mer än nått kilo och det ska inte behöva handla om det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Syster

Precis som du skrev, hade dem bara vetat vad ni gått igenom för att vara där ni är idag så hade det förmodligen låtit helt annars. Låt aldrig någon vara respektlös och säga något elakt om det mest älskade ni har, er bebis!


Signe Holmgård

http://theoholmgard.blogg.se/

Det värsta är att det spelar ingen roll om en är stor eller liten, folk har alltid åsikter om hur en ser ut (antingen för stor eller för liten, aldrig lagom) hur många det är därinne, egna sanningar som inte har någon som helst koppling till den som faktiskt är gravid.

Härligt att ni är halvvägs iaf! Vore kul att ses nån dag snart, det börjar vara ett tag sen nu =)

Svar: Du har så rätt. Och jag kanske är känslig ibland men önskar man kunde säga ifrån.
Självklart vill jag ses! Men vågar du? Eller ska vi vänta tills efter bebis kommer?
Johanna


Sofia

Folk ska alltid ha kommentarer om allt..du är superfin! Jag fick alltid höra med Minnah att jag hade liten mage, en del frågade till och med om bebisen växte som den skulle..njut av din fina mage! Och skit i vad andra säger! Kram från oss! 💕

Svar: Tack Sofia! Jag förstår bara inte hur folk kan prata innan de tänker ibland. Men jag ska njuta, det lovar jag! Kraam!
Johanna


Mamma

Du ska absolut INTE ta skit från de som är totalt dum i hela huvudet.De vet inte hur ni har haft det. Njut av er älskade bebis!


Emma

Man slutar aldrig förvånas av vilka okänsliga människor det finns där ute men det viktiga är som du skriver att inte låta dom påverka dig. Att kunna bli gravid och inse vad som händer i ens kropp är ett mirakel vare sig magen är liten eller stor. Men många tar sig friheten att kommentera utan att tänka efter tyvärr, vare sig det är storleken på magen eller när det är dags för fler barn etc...
Jag och Matt är så otroligt glada för eran skull och väntar med spänning på att se vem som finns där inne ♥

Svar: Tack för de fina orden Emma. Hoppas ni har det bra där borta! Vi är väldigt avundsjuka på er... : )
Johanna


Sanne

Johannna min fina vän, din mage är UNDERBAR och det är fantastiskt att få äran att bära ett barn! Sen bär ALLA mammor bebisarna olika inne i kroppen, hos vissa ligger bebisen så långt inne i bukhålan att det knappt syns att dem är gravida och visa bär dem helt utanpå kroppen och får då en sådan som folk vill kalla det "stor mage"! Detta är något som människor verkar vara helt omedvetna om men du vet det och din mage är inte stor, den är perfekt <3

Svar: Tack Sanne! : ) Dina fina ord värmer ska du veta.
Johanna


Malin Rost

Mycket värre att nästan inte ha någon mage, det är fint med stora fina gravidmagar :) Ha det bra och bara mys och njut och skit i alla fräcka människor!

Svar: Tack Malin! Jag lovar att jag ska njuta : )
Johanna


Felicia

Folk ska alltid ha en åsikt å döma! Man blir så himla arg så jag förstår dig helt å hållet. Du klär i din fina mage, tycker jag!:) Och vi som känner dig vet ju att du inte bara råkade äta för mycket godis. ;) Lägg inte din energi på såna som inte förtjänar det. Det är din tid nu och du förtjänar detta! Du kommer bli en toppenmamma!:)


Carina

säger som alla andra.. tycker du är super fin och att magen börjar synas på riktigt är ju jätte härligt och roligt och ska bara visas upp med stolthet tycker jag! Erat underverk växer ju där inne :)

jag var då föressten större än dig när ja va halvvägs ;) fick iofs också höra mycke men försök skita i de, så gott de går med tusentals hormoner i kroppen ;)
Kramar!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?