Årsresumé

 
Januari:
Året började med att vi fick veta att vår bebis var frisk och att vi äntligen skulle få bli föräldrar.
Vi firade Eleine som fyllde 30 år med en överraskningsfest.
Vi renoverade badrum och hall på övervåningen.
Pär blev farbror åt en liten Alfred.
Ett riktigt bra januari.
 

Februari:
Vi besökte nyaste tillskottet i släkten Lindqvist.
Vi fortsatte renoveringen och satte belysning i trappen.
Badrummet blev äntligen klart.
Jag pysslade på hemma och den 25:e februari blev jag heltidssjukskriven pga. kraftig foglossning.
 
 
Mars:
Vi började göra små inköp inför bebisens ankomst.
Jag pysslade och virkade för fulla muggar.
Hallen uppe fick golv och lister och blev därmed klart.
Vi åkte till Umeå och firade Edvin som fyllde 2 år.
Jag och Pär firade 5 år tillsammans.
 
 
April:
Vi påbörjade projektet med att göra en ny uteplats.
Vi gick på trädgårdsmässa.
Jag virkade presenter och gjorde mer saker åt bebisen.
Vi åkte till Källan tillsammans med min syster och hennes sambo.
 
 
Maj:
Jag fortsatte att pyssla på i väntan på bebis. Gamla leksaker fick ny färg.
Jag planterade och gjorde fint ute.
Rabarberkräm gjordes det massor av.
Jag fyllde 27 år gammal.
Och vi gick på årets bästa konsert med Weeping willows.
 

Juni:
Månaden då våran bebis skulle komma!
Jag pysslade på men hade bara en tanke i huvudet: när skulle bebisen komma?
Vi var på Alfreds namngivning.
Pär jobbade på med uteplatsen i den fruktansvärda värmen.
Och sen, den 26:e juni så kom hon, älskade lillprutt!
 
 
Juli:
Vi åkte till Myrträsk för lite miljöombyte.
Annars tog vi det rätt lugnt, vi försökte lära känna Elin.
Pär fyllde 30 år.
 
 
Augusti:
Lillprutt blev större och större.
Alla grönsaker jag sått började äntligen ge frukt.
Uteplatsen som Pär kämpat med blev äntligen klar.
Jag gjorde svartvinbärssaft av alla bär vi hade.
Lite småpyssel blev klart då tid fanns.
Vi åkte till Myrträsk då fågeljakten hade premiär.
Jag och Eleine ordnade en överraskningsfest åt våra sambos.
 
 
September:
Jag pysslade på med förberedelserna inför Elins namngivning.
Jag planterade och gjorde höstfint i trädgården.
Vi byggde en spaljé och planterade ett träd till Elin.
Med hjälp av mamma planterade vi nya jordgubbsplantor.
Jag plockade upp all potatis och gjorde därmed vinter i grönsakslandet.
 
 
Oktober:
Jag virkade och pysslade lite då tid fanns.
Men den mesta tiden gick åt till att vara mamma åt älskade Elin.
Vi la sista handen vid sommarens projekt och satte upp belysning ute.
 

November:
Jag fick för mig att måla om i vardagsrummet.
Pär firade sin allra första farsdag.
Jag provade lite nya recept och plastbantade i köket.
 
 
 
December:
Jag målade om skåp och la pärlplattor.
Julpyntade och bakade.
Och firade den första och bästa julen som mamma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Carina

Härligt år! 😃
däremot blev pär farbror till Alfred i januari och inte februari 😉

Svar: Tryckfelsnisse var i farten ; P
Johanna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?