141217

 
 

När Pärs mormor flyttade från sitt hus till en lägenhet fick vi ta över hennes gamla linneskåp. Vi hade just flyttat till huset så vi hade utrymme för det men det har ändå bara stått i gästrummet.
 
Det behövde lite kärlek och efter slipning, två varv grundfärg, fyra varv färg och två varv med lack så står det äntligen klart! Och äntligen kunde jag plocka fram alla saker jag tänkt skulle stå på det. Som den fina vasen från Hemtex, tavlan jag velat ha så länge, de fina stjärnorna som min syster gjort och trähanden jag fick i julklapp förra året. Och lite annat smått och gott.
 
Och det bästa av allt är ju att det sväljer en hel del prylar.
 
 
 



emma

Oj vad fint skåp! Är själv på jakt efter ett liknande att fixa till, som kan passa i vardagsrummet. Håller färgen/ytskiktet sig bra efter alla de färg- och lackvändor?

Svar: Hittills har all färg suttit som berget, och då har även dottern slagit med leksaker mot det. Men samtidigt krävdes det så många vändor innan allt var täckt.
Johanna


Caroline

Hej! Fin färg både på skåp och vägg. Jag funderar på att måla vardagsrummet grönt men vet inte om jag vågar. Är det tant Johannas gröna du använt?

Caroline

Svar: Hej!Klart du vågar! Färgen är från Nordsjö om jag inte minns helt fel. Tror den hette Minty breeze.
Johanna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?