140425

 
 
Jag har insett att jag är gravid på helt fel årstid. Det är ju nu man får så himla mycket energi av solen och bara vill stöka på gården, fixa med små projekt osv. Inte snällt titta på medan andra arbetar.
 
Hursom så försöker jag hitta små projekt som även min onda rygg och obefintliga ork klarar av. Tex att måla de "pålar" som ska ner i jordgubbslandet. Dessa ska tillsammans med elrör bilda vår inhägnad till jordgubbarna. Förra årets anordning krävde en dvärg för att kunna vara därinne och plocka eller rensa. Nog för att jag är kort förklarade jag för Pär, men i år vill jag kunna gå raklång därinne! Så han sågade snällt till dom åt mig.
 
Medan jag målade och njöt av kvällssolen, så fick Pär tillsammans med hans far gå lös med motorsågen. Efter stormarna som var i höst har ett träd helt plötsligt börjat att luta lite misstänksamt mot huset. Plus att vi hade ett annat träd som var halvt och dött. Det konstiga var bara att två träd helt plötsligt blev till fyra! Tydligen hade vi nått mer som inte riktigt dög, jag tror det var suget efter att få leka med sågen som gjorde synen lite dimmig och helt plötsligt så dög inget av våra träd. Men, det hela slutade med mer kvällssol åt oss så mig gör det inget.
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?