140406

 

V.29 (28+5)
 
Det känns som att tiden bara springer iväg. Samtidigt som den går så himla sakta. Bara för någon vecka sedan såg det ut som att magen inte hade växt någonting utan stod ganska stilla. Men när jag i torsdags var hos barnmorskan så hade den tagit ett rejält skutt framåt. Från sf mått 22 till 27 på en månad. Den följde kurvan perfekt vilket känns skönt.
 
Alla andra prover såg också bra ut, inte ens en liten tendens till järnbrist hade jag! Det kändes väldigt skönt då jag alltid åker på järnbrist då jag ger blod tex. Det känns och syns att jag lagt på mig några kilon, hela 9 kg för att vara exakt. Jag hade förväntat mig att jag skulle explodera nu när jag i stort sett alltid vilar/sitter/ligger eller inte gör något fysiskt överhuvudtaget pga ryggen.
 
Annars är det full aktivitet i magen. På morgonen brukar jag ligga extra länge och bara känna hur den bökar runt därinne. Och på kvällen kan det hända att Pär får sig en känga då han ligger på magen.
 
Någon som vågar sig på att gissa vad det blir för kön?
 
 



Felicia

Så snygga kläder å så fin i håret å så fin MAGEEE!:)Jag vågar faktiskt tro att det kommer bli en liten bebispojke!

Svar: TACK Felicia! : ) Hittills är det faktiskt bara mamma som tror att det kommer att bli en tjej. Så vi får väl se helt enkelt : )
Johanna


Felicia

Det var så lite! Strålar ju om dig;) Så vacker så! Jaså? Är det så? Kanske din mor är den enda som har rätt då;P Har ni några namn på g?

Svar: Haha tack! : ) Vi har lite namn men inte riktigt kommit överens om något. Vi väntar tills vi vet vad det är för något : )
Johanna


Jenny

He blir nog en liten flicka för dej :)

Svar: Och jag tror att ni får en pojke! För ni vet väl inte vad det är heller?
Johanna


Sanne

Jag gissar också på en pojke faktiskt ;) Men det där är ju så olika på hur man bär bebisen! Hur som haver så önskar jag dig lycka till på förlossningen, det är en mäktig känsla att föda barn och att barnet får vara friskt <3 sen vilket kön det är spelar ingen roll när det är en individ man älskar... trodde jag visste vad kärlek var innan men det finns inget som kärleken till ens barn :)

Svar: Nej onej! Inte spelar könet någon roll, huvudsaken den mår bra : ) Jag kanske är lite störd, men jag längtar lite till förlossningen bara för att se hur mycket man kan pressa sig själv.
Så fint :) Vore trevligt att ses någon dag.
Johanna


Jenny

Näe har ingen aning men jädrans vad nyfiken man börjar bli vem det är som bor i magen:-)

Svar: Oja! Sitter ofta och fantiserar om hur den kommer att se ut, vem den är lik osv : )
Johanna


Sanne

Jag var också störd som längtade som attans efter att få föda barn och trots att jag hade en tuff och jobbig förlossning så längtar jag redan till nästan gång ;)Ja men absolut, en fika eller något borde vi väl kunna klämma in :)?

Svar: Haha, jag förstår faktiskt det : ) Ja men det vore ju jätte trevligt!
Johanna


carina

De e dags för en tjej tycker jag 😉

Längtade också efter förlossningarna, båda två. De är spännande på oerhört många sätt och vis fastän de gör ondare än man kan tänka sig 😊😉







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?