130925

 
 
 
 
Jag har tidigare nämnt att vi valt att göra färdigt barnrummet trots att vår bebis inte längre finns. Det har varit en slags terapi för mig och jag är stolt över att det är gjort, trots den mängd känslor det väckt.
 
Pär började med att sätta upp nytt gips på väggen där tapeten skulle sitta. Sen började jag måla taket. Och fräscha upp garderoberna med både ny färg och nya knoppar. Och sen kom min pappa och satte upp en slags recover tapet på väggarna. Vi valde att sätta upp en sådan istället för att slipa ner bården som satt uppe. Med recover tapeten skulle det bli minst jobb och jämnast resultat.
 
När den var uppsatt började jag att måla väggarna vita. När det var klart kom min pappa igen och tapetserade upp den fina tapeten vi valt ut. Och sen var det dags att göra det sista - lägga in mattan vi valt ut till golv.
 
Vi valde att lägga in matta istället för att lägga in ett klickgolv. Dels för att det är mjukare och varmare mot små rumpor men även för att med det slitage som kommer med barn på ytor såsom golv, så är det mer ekonomiskt med plastmatta än klickgolv.
 
Och så var rummet klart.
Det kan tyckas konstigt att man gör klart saker som har med barn att göra trots att barnet inte längre finns. Eller att jag ibland fortfarande köper små små bebiskläder. Det är nästan så att jag skäms över att skriva det. Och det kan kanske även tyckas sorgligt. Men såhär är det, någon har tagit ifrån mig rätten att vara glad och drömmen om framtiden vi skulle få är borta, någon har tagit ifrån mig rätten att köpa de där pyttekläderna och det gör mig så himla arg.
 
Så jag låtsas som ingenting och gömmer de där kläderna i garderoben.
 
 
 
 



Anonym

Golvet var superfint! Skulle inte tro att det var matta på de där bilderna iaf.
Tycker ni gör rätt som gör klart rummet, trots att det måste vara jobbigt. Och kläderna kommer ju till användning så småningom.


Signe Holmgård

http://theoholmgard.blogg.se/

och det var jag som skrev den anonyma kommentaren. =)


Carina

Ser jätte fint ut :)
Håller med om att det är lika bra att göra de, de skulle nog kännas ännu sorgligare om alla grejjorna bara stod och väntade + att de kommer ju som sagt till användning så småningom :)
bebiskläder är ALTID mysigt att köpa.. dom e ju såå små :))







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?