130515

 
Detta har jag sysslat med de senaste två dagarna. Egentligen har projektet hållit på mycket längre då jag har funderat konstant hur man kan tänkas göra. Och snart är vi i hamn!
 
När vi flyttade in hade dom inte odlat i grönsakslandet på två år, så förra året ägnade jag en stor del av min tid åt att rensa det från ogräs. I och med det odlade vi ingenting förra året. Men jag började lite smått planera för hur vi skulle anlägga det och började samla på mig pallkragar.
 
När så våren äntligen kom hit upp började jag läsa mig fram till hur man odlar i pallkragar, vad som är viktigt att tänka på samt hur man anlägger ett jordgubbsland och hur man gör där.
 
Sen var det bara att sätta igång och inhandla allt. Gödsel till jordgubbslandet och täckbark för dekoration, markväv och stenplattor. Är nog uppe i över tio säckar täckbark hitills. Men bra blir det och jag ser framemot att kunna plocka in egenodlade grönsaker.
 
Detta är bara ena halvan av landet. Den andra halvan ska vi odla potatis på.
 
 
 



carina

Skönt att komma igång ordentligt, verkar bli fin fint :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?