130505

 
 
 
Tänkte visa er min lilla samling av mumin muggar. Det har ju blivit så himla populärt att samla på dem och jag ska väl inte vara sämre.
 
Den allra första mumin muggen i samlingen är den med mumin mamman på. Den fick jag i födelsedagspresent när jag var 7-8 år av en tjej i min klass. Hennes mamma och pappa är från Finland och det var standard att alla som hon blev bjuden på kalas till fick en mugg.
 
Den andra muggen är den med snorkfröken på. Den köpte min syster åt mig när hon var i Haparanda i år. Så det är lååångt mellan muggarna.
 
Den tredje köpte jag själv sist jag var i Haparanda. Den släpptes 14 februari, lagom till alla Hjärtans dag, och föreställer mumin och snorkfröken.
 
Vi får se hur stor denna samling blir. Men jag har alltid haft svårt för muggar och porslin av någon anledning, så risken att den växer är ganska stor. Men mig gör det inget, tycker dom är så charmiga.
 
 



Carina

Jätte fina e dom ju :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?