Årskrönika


Januari:
 
Vi firade in året tillsammans med goda vänner, smällde raketer och gav nyårslöften.
Året började med att vi testade plus och fick veta att vi väntade barn.
På hemmafronten var renoveringen av badrummet det som upptog allas tid. Pär jobbade och slet och vi tittade på badrumsinredning och mattprover.
 
 
Februari:
 
I februari fortsatte vi med renoveringen av badrummet. Köket och vardagsrummet blev belamrade med inredning innan mattläggaren kom och gjorde sitt jobb.
Vi åkte tillsammans med vänner till Stockholm för att se Sverige - Argentina, shoppa och bara må gott.
Jag fortsatte att virka och väntade på våren.
 
 
Mars:
 
Badrummet blev klart! Vi är så himla himla nöjda med det rummet, efter allt slit som Pär har lagt ner på att bygga och riva.
Vår gudson och Pärs brorsson Edvin fyllde 1 år! Det firades med tårta och paket.
Jag och Pär firade 4 år tillsammans och gick ut och åt på Bryggargatan.
Vi firade påsk i Myrträsk tillsammans med Pärs familj.
Vi berättade för jobb och vänner att vi var med barn.
 

April:
 
April är bara ett luddigt minne för mig. Det var i början av april, på rutinultraljudet, som vi fick veta att vår bebis var sjuk. I Umeå dagen efter fick vi sedan veta att det inte gav nånting att fortsätta. Vår lille son skulle förmodligen dö i magen eller samma dag som han föddes. Så sedan den 12:e april så finns han inte mer.
Men utan allt stöd vi har fått från familj, vänner och nära och kära, så är jag övertygad om att jag hade gått under. Så tack - igen.
 
 
Maj:
 
Vi försökte rycka upp oss och tog oss an varje projekt till hundra procent bara för att slippa tänka. Men i och med att våren och solen började komma fram så blev allt lättare. Jag slet upp hela trädgårdslandet och gjorde om alt från början. Målade pallkragar och sådde från, vi grävde upp jorden och satte potatis. Jag fyllde 26 år och firade tillsammans med familj och vänner. Och jag upptäckte färgen som kommit att dominera här hemma - koppar.
 
 
Juni:
 
I juni började man kunna se hur alla frön jag sått kommit upp ur jorden. Vi var på dop för Viggo, Pärs kusinbarn. Jag grejade på och sprayade om en hel del saker här hemma. Jag fortsatte såklart att virka, lite sjalar och beställningsjobb. Bakade en hel del och njöt av att sommaren äntligen börjat visa sig. Vi hade dessutom bott i vårat hus i 1 år.
 
 
Juli:
 
Vi dränerade om på gården! Gudars vad vi slet med det där. All jord som forslades fram och tillbaka. Det kändes som att vi jobbade dag och natt med det där projektet och det är så skönt att det är gjort. I samband med det passade vi på att plantera nya träd och buskar, bygga en ny blomrabatt och förbereda för vår nya uteplats.
Vi var på dop för våra vänners lilla tjej Meja och Pär fyllde 29 år. Vi fick semester och vi åt varje dag nånting från vårt lilla trädgårdsland.
 
 
Augusti:
 
Augusti var en riktig pysselmånad! Jag sydde så det stod härliga till, det var vimplar, gardiner och dynor. Jag virkade en barnvagnsmobil, jag kokade saft och gjorde gelé, jag plockade lingon och vi krattade grus. Vi var i Lycksele på några dagars semester och vi planterade hallon. En kanon sommar!
 
 
September:
 
Jag gjorde äntligen min älskade Harry Potter tatuering. Jag pysslade på i barnrummet som min pappa hjälpte till att färdigställa. Jag gjorde en total make over i vårat sovrum och än så länge har jag inte tröttnat. Jag la in rödbetor och fick hjälp av mamma att plantera jordgubbar. Och jag älskade marmor.
 
 
Oktober:
 
Och så var hösten här och vi började göra vinter på gården. Krattade löv och la i landet så det blir fin mull till våren. Vi klädde in skorstenen innan den föll ihop, jag pysslade på hemma med lite projekt och vi njöt av den otroligt varma hösten. Vi började planera inför renoveringen av toaletten och hallen uppe, köpte tapeter och badrumsinredning.
 
 
November:
 
Vi påbörjade äntligen fortsättningen av renoveringen på övervåningen. Den som legat i vila sedan över ett år tillbaka.
Vi drabbades av stormen som fällde träd över ladugården. Jag började lite smått julpynta, jag virkade för fulla muggar och började känna hur trist det var att det är så länge kvar till våren och sommaren.
 
 
December:
 
Jag köpte mig äntligen en ny kamera och jag sålde min gamla på tradera. Jag pysslade på lite med julsaker, bakade och hade några pysselkvällar med Mia. Jag och Pär byggde äntligen klart hushyllan och han fortsatte med renoveringen uppe medan jag slog in julklappar och åt knäck. Julen firades hemma i Boviken tillsammans med min familj, Pärs familj firade vi sedan med på annandagen. En underbar jul.
 
 
Det har varit ett väldigt svårt år. Stundtals har det varit det bästa då vi verkligen fått känna på nära och käras omtanke och kärlek till oss. Men ibland har jag bara velat gräva ner mig i ett hål och aldrig stiga upp.
 
Men.
 
2014 är ett nytt år som vi ser framemot otroligt mycket. Nu vänder jag blad till 2013 och välkomnar istället ett år med en massa roliga saker planerade. Jag tror redan nu att 2014 kommer bli det bästa på länge.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Heléne

Oj vad fina dina bilder är! Älskar ljuset och enkelheten.
Hoppas att 2014 blir ett underbart år för er!
Om vi inte ses på jobbet så
Kram och ha ett Gott Nytt År nu!


Signe Holmgård

http://theoholmgard.blogg.se/

Vad kul att läsa en årskrönika! Kanske ska man göra en sån själv också =) Vi får se om jag orkar…
2014 kommer garanterat bli ett bättre år!
Kram och gott nytt år!


Anonym

2013 var ett händelserikt år på många sett för er. Både glädje och sorg,roliga, minnesvärda,arbetssamma, härliga, avkopplande upplevelser. Det är otroligt mycket ni har hunnit med under året, det inser man när man ser den superfina årskrönikan du gjort.Ni är bara SÅ duktiga:)
2014 hoppas jag blir ett underbart år för er. Det kan bara bli bättre! Kramar mamma.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?