121020

Bilder från Ikea.
 
Det här med inredning till ett badrum är svårt, det ska funka i så många år framöver och fylla behov för två och kanske fler personer än så. Så det gäller att tänka lite framåt i tiden.
 
Något vi är helt överens om är ett tvättställ gjort för två, med rymliga lådor i själva skåpet med plats för allt man vill slippa ha framme. Vi är också överens om att inredningen ska gå i vitt. Jag vägrar lackade skåp i färg där minsta lilla fettfläck syns och man ska dagligen gå över alla ytor med en trasa. Det finns inte i min värld.
 
Något jag inte heller vill ha är öppna skåp där allt damm ska samlas. Instängt och rena ytor är min melodi.
 
Vi kommer att ha gott om förvaring eftersom ena långsidan blir delen för tvätt. Där kommer vi rymma 2-3 stycken högskåp och en bänk över tvättmaskinen. Ett utav skåpen skulle jag gärna vilja att det var Ikeas skåp ur serien Lillången. Där slänger man all smutstvätt, på så sätt slipper man ha en tvättkorg framme. Då blir det rent och snyggt och lättframkomligt på golven.
 
 



stor-steffe

Det behövs alltid minst ett badrum per hus.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?