120227









Nästa fynd som jag gjorde, gör mig alldeles sprallig bara jag tänker på det. Det översta fatet, som ser ut som ett löv betalade jag 10:- på, på loppisen i Bureå. Direkt jag såg det norpade jag åt mig det och la det i korgen. Det är självaste Stig Lindberg som har varit framme och designat serien Gefyr, den allra första ugnsfasta serien. Den tillverkades mellan 1952-56 för Gustavsberg och består av lite olika färger, bland annat den här pastelligt gula.

Det som gjorde mig så glad över att ha ett sånt fat i min ägo, för 10 kr dessutom, är att dom kostar ända upp mot 150 kr på t ex Tradera. Det kan man verkligen kalla fynd!

Det understa ugnsfatet hittade jag på loppisen i Burvik som vi besökte direkt efter Bureå. 30:- fick jag betala och jag är nu en stolt ägare av två stycken delar ur serien Gefyr, båda inom loppet av en timme.


Emma | Fotograf från Norrland

http://emmaeriica.webblogg.se/

Hej! Allt bra med dig?

gud vilken fin blogg du har!!



Kram!

Emma

http://emmaeriica.webblogg.se







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?