120222



 



Tidigare imorse var jag iväg och gav blod. Direkt jag fyllde 18 år anmälde jag mig till att ge blod, det var ett självklart val att kunna hjälpa till. Tänk, mitt blod kanske har hjälpt till att rädda livet på någon!

Man blir alltid så vänligt bemött och efteråt blir man bjuden på fika. Och som tack för hjälpen får man välja en present. Tidigare gånger har jag valt allt från presentkort till Iittalas populära Kivi lyktor. Men nu hade de fått in något annat som mina ögon fastnade för. Nämligen koppar från Rörstrands serie Swedish Grace formgiven av Louise Adelborg 1930. Mönstret ska föreställa veteax och jag gillar det skarpt. Tanken var att börja samla på den för att börja använda som vardagsporslin. Jag valde färgen snö då jag tycker vitt funkar i alla lägen och är enklast att bygga upp en dukning kring.

För man kan väl inte ha för mycket porslin, eller?







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?