121213

 
Eftersom jag lyssnar så mycket på radio, har jag självklart inte missat Musikhjälpen. Detta är tredje året som jag ganska aktivt följer vad som händer.
 
Musikhjälpen är ett samarbete mellan Sveriges radio, Radiohjälpen och Svt, där syftet varje år är att samla in pengar. I år hjälper dom till så att barnen i slummen ska få rent vatten.
 
Jag blir så varm i hjärtat av såna här initiativ. Programledarna (Timbuktu, Gina Dirawi och Kodjo Akolor) är inlåsta i en glasbur där de i 7 dagar i sträck sänder radio dygnet runt. De anordnar auktioner där man kan buda och hjälpa till. Man kan själv starta insamlingar eller egna auktioner på Tradera och välja att alla pengar går direkt till Musikhjälpen.
 
Du kan välja mellan att skänka 50,100 eller 200:- genom att sms:a 50 (eller vilken summa du vill skänka) mellanslag låt och artist till 72999. Då kommer dom spela den låt du önskat. Och ja- jag har självklart skänkt pengar även jag.
 
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skellefteborna Här kan du följa hur insamlingen från oss i Skellefteå går och skänka pengar!
 
 



Vill du väldigt enkelt göra en tjej glad så här inpå julen? :) BARA tryck på denna länken, så har du röstat på mitt bidrag (The world of beciell) ALLT du behöver göra är att trycka, sen är det klart, tack så mycket http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 GOD JUL! (det är en tävling med CDON.com)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?