120422



Igår var en riktigt bra dag! Jag fick umgås med mina föräldrar och jag gjorde en massa fina fynd på loppisen i Cg-hallen. Först ut är denna ljuslykta. Jag har två stycken sen tidigare men kunde inte låta bli en tredje. Lyktan är från Orrefors och heter Raspberry. 50:- fick jag ge för den.




Mysteriet med min okända ljuslykta är nu löst! Den kommer från Kosta Boda och är designad av Göran Wärff och serien heter Polar. Igår fick den en kompis. 50:- fick jag ge för den.




En plåtburk från märket IRA Denmark. Dom har producerat väldigt fina burkar och man kan ofta hitta dem på tradera. Men som med allt annat där, så blir allt så dyrt. Min kostade 20:-




Och sist ut är denna vägglampa. Det var faktiskt mamma som hittade den och jag jublade inombords. För ett tag sen köpte jag en sån här golvlampa på Myrorna för 125:-. När jag sen kom hem googlade jag lite på den då märket med vem som designat den fanns kvar. Lampan visade sig vara värd runt 800 kronor! Det är iaf Jan Wickelgren som designat den för Aneta, som är ett stort företag i Växjö med fokus på belysning och glödlampor.

30:- ville försäljaren ha och det gick jag lätt med på! Jag kommer dock ändra färgen på både den här lampan och golvlampan. Vinröd och brun som golvlampan är passar inte riktigt in.




Heléne

Sk du köpa en raspberry skål av mej?


Caroline

Hej,

jag är väldigt nyfiken på hur din lampa blev efter omfärgningen. Har själv hittat en sådan lampa fast i modellen som står på bord och i grön färg.

Tacksam för svar till mail!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?