110329

Dag 27 - Min favoritplats

Först vill jag börja med att ändra rubriken till "favoritplatser", för det finns mer än ett ställe där jag trivs som allra bäst.

Den första platsen är här, i mitt och Pärs hem. Trots att jag inte bott här så länge så känns det som ett hem. Det är en skön känsla att kliva innanför dörren och det känns bra inombords att vakna upp här.

Den andra platsen är där jag är uppvuxen, huset på Sörböle. Där har jag bott i större delen av mitt liv och där känner jag mig trygg. Jag blir alltid lika lugn när jag kliver in, känner den bekanta doften och ser den bekanta inredningen.

Den tredje platsen är lite varstans det finns vatten. Jag älskar att sitta och blicka ut över havet, höra vågorna slå mot stenarna och måsarna skrika för full hals. Jag älskar att sitta på en brygga vid en sjö och känna det svala vattnet mot fötterna och solen bränna i ansiktet. Som sagt, där det finns vatten trivs jag.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?