110214



Alla hjärtans dag.
Ingen annan dag möter så många upproriska diskussioner som denna dag. Och jag ska själv medge att jag varit emot den rätt länge. Inte bara för att jag varit singel (för då insåg jag inte att den här dagen handlar om alla) utan för att jag tyckte det var det dummaste påhitt någon gjort för att tjäna pengar.

Nu har jag ändrat uppfattning totalt och fullkomligt älskar den här dagen. För mig handlar det inte om att få en massa saker eller ge en massa saker heller för den delen. För mig handlar det mer om att stanna upp, tänka till och glädjas åt de personer man har i sin närhet. För det är så lätt att bara köra på och glömma att tala om för de runt i kring en att det betyder mycket att dom finns.

Till exempel ens älskade föräldrar ( mors/farsdag räcker inte för mig för att tala om för dem hur otroligt älskade dom är) som alltid ställer upp för en i vått och torrt. Eller ens syskon, far/mormor och far/morfar eller varför inte en arbetskamrat som kanske ställt upp för en eller lyssnat då du ville berätta om något jobbigt. Exemplen är många.

Så sitt inte och deppa över att du är singel, för vad gör de när du har massor av underbara personer runt i kring dig? Gläd dig åt vad du har istället för att sura över det du inte har.

Kärlek.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?