111231



Brukar ni ge nyårsalöften som ni sen inte kan hålla? Jag är lite utav en expert på det. Börja sitt nya liv, spara mer pengar osv osv. I år ska jag återigen ge löften, men denna gång är det faktiskt inte omöjligt att hålla dem.

1. Handla mer second hand.
Istället för att köpa alla dessa massproducerade prylar som finns överallt, kommer jag istället välja second hand/loppis/tradera den dagen jag behöver något. Dels för att spara pengar, men också för att göra en god gärning.

2. Skänka mer pengar.
Om jag handlar second hand från Myrorna eller Röda Korset skänker jag delvis en del pengar. Sen är också tanken att en del av det jag sparar på att inte köpa nyproducerade prylar, ska gå till olika föreningar/insamlingar/forskning osv.

3. Handla mer ekologiskt.
Vi handlar redan en del ekologiska varor, men det går alltid att göra mer.

Med dessa löften hoppas jag kunna inspirera någon annan att ge löften som man kan hålla, men även att någon kanske gör liknande. För varje år har jag avlagt löften om att må bättre, tänka mer på mig själv. Men jag har insett att jag mår inte så dåligt och jag har det definitivt inte dåligt ställt som har mat på bordet varje dag och tak över huvudet då jag ska sova, det finns de som mår så mycket sämre. Så i år tänker jag på alla andra och gör goda gärningar istället!

Gott nytt år alla läsare så hoppas vi på att 2012 blir året då vi alla hjälper varandra!









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?