101123

Det här med att vara datorlös innebär helt plötsligt att man har en massa extra tid över till annat. Egentligen är det väldigt nyttigt att vara utan.

Fredag: Skola på morgonen. Gick sedan till gymmet där det blev löpning och lite styrka. Snabbt hem för att göra mig klar för lunch på stan tillsammans med syster. Blev lite shopping i form av nyårs outfiten så nu är den paniken löst. Blev sedan tacomiddag hemma hos mamma och pappa och lite idoltittande.

Lördag: Steg upp tidigt för att gå på Pingstkyrkans second hand affär. Trodde jag skulle vara ensam där men vi var cirka 20 stycken som väntade på att få komma in. Gick därifrån med 3 mässingsljusstakar som jag ska spraya. Sen drog jag med mig Pär till Innervik för Sanndras loppis. Efter det storhandlade vi. Hann sedan baka lussekatter och spraya min nya lampa som jag köpt. Sen begav vi oss mot Ersmark för spelkväll tillsammans med Pärs familj och Kims familj. Sammanlagt var vi 12 stycken som spelade spel, skrattade, drack julmust och åt pepparkakor.

Söndag: Vi for på caféet Kopparstark i Skelleftehamn för att prova på deras after noon teaparty buffé. En buffé i engelsk anda med massor av tesorter och scones, marmelad och sylter. Underbart gott! Efter det spacklade vi andra varvet i sovrummet och sedan blev det storstädning och upplockande av diverser julsaker. Och sen väntade Harry Potter filmen på bio.

Så här mycket skulle vi aldrig tagit oss för om vi hade en fungerande dator. Så fort jag blir rastlös så måste jag hitta på något och har nu inte möjligheten att sätta mig vid datorn och slösurfa. Kanon men lite handikappad blir man också. Därför har jag lånat mammas dator nu.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?