100504

Tidigt imorse steg jag upp för att göra mig redo för tandläkaren. Tog en härlig promenad dit och fick njuta lite av det härliga vädret. Väl där fick jag höra det jag alltid hört - att jag har så fina tänder.

Ni förstår, jag har aldrig haft ett endaste hål. Jag har haft alla tandställningar som finns, så förväntar mig liksom att de ska vara fina. Men i slutet av undersökningen säger hon att en tand är trasig.

Trasig? Vad menar hon? Borde jag inte märkt om en av mina tänder var trasig? Nej, tydligen inte. Så om en månad ungefär ska jag tillbaka för att laga ett hål. Mitt första hål.

Det känns lite konstigt. Kommer jag åka ner i mitt tandabonnemang nu? Och kommer jag få fler hål? Frågorna är många. Men jag antar att jag är som alla andra nu. De flesta av Sveriges majoritet verkar ha haft minst ett hål.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?