100116

Idag steg vi upp ratt tidigt for att fara pa en batutflykt. Forsta stoppet med bussen var dock Phu Quoc's parlfabrik. Dar fick man se lite hur de arbetade och aven pa deras parlor. Sen tog bussen oss till hamnen dar var bat vantade.

Turen inneholl stopp vid 4 stycken olika oar dar man fick snorkla, fiska, bada osv. Man fick aven mat bestaende av fisk och rakor. Toppen for mig som inte tycker om det. Utsikten och oarna var fantastiskt vackra, jag hann fanga lite pa bild innan min kamera gick sonder. Tur att den gjorde det nu och inte forsta dagarna iaf. Men lika ledsen blev jag anda.

Det som ar lite synd med Vietnam ar att det ar sa skrapigt overallt. Som jag tidigare namnt finns det knappt nagra soptunnor. Men det jag ble mest bestort over var anda nar de slangde ut en full soppase direkt i havet. Man kunde se en hel del skrap flyta omkring i det vackra havet och det stamde som inte in.

Ikvall ar iaf var sista kvall har i Phu Quoc. Imorgon aker vi tillbaka till Ho Chi Minh och stannar dar till den 19 januari da den langa resan hem borjar. Vi kommer fram till Sverige igen den 20 januari.

Pa aterseende.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?