100106

Igar steg vi upp tidigt for att fara pa en maknad i Phan Thiet. Det var fullkomligt kaos dar inne, det var trangt och varmt och en massa saker. De ryckte i en och ville man skulle kopa det ena efter det andra. Par lyckades iaf hitta tva t-shirtar och ett par shorts. Sjalv kopte jag en kimono i vitt siden med broderade rosor pa.

De ar inte sa villiga att pruta har som vi trott, men bara man sager nej och borjar ga brukar de komma pa andra tankar. Min kimono kostade 350.000 dong, men vi prutade ner det till 160.000 vilket motsvarar cirka 80 svenska kr.

Annars njuter vi varje dag med sol, bad, god mat (aven fast jag borjar bli less ris och nudlar) och massage. Igar tog jag en after sun behandling med yoghurt blandat med vanilj plus en ansiktsbehandling. Min hy ar brun och mjuk vill jag lova.

Imorgon ger vi oss dock av harifran. Klockan 13.30 gar bussen mot Ho Chi Minh (Saigon) och vi borjar resan mot vart sista stop, Phu Quoc. Det ar en o cirka 6 timmar med bat fran fastlandet. Dar ska vi tillbringa vara sista dagar innan vi beger oss mot huvustaden igen och den langa resan hem.

Pa aterseende.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?