101228

Årskrönika 2010.

Januari



Vi tillbringade slutet av december 2009 och nästan hela januari 2010 i värmen i olika städer i Vietnam.
Vi åt nudlar, solade, badade, gick i tunnlar, åkte buss, fick massage, träffade skellefteåbor och njöt av livet i ett
riktigt vackert land. Nu är det ett år sedan vi var där och jag längtar iväg igen.

Februari



I februari hade vi fest hemma hos oss. Pärs gamla kompis Erik var där bland annat.
Annars längtade vi mest efter sommar och önskade att all snö skulle försvinna.

Mars



I mars såg vi äntligen solen och kunde göra små utflykter. En dag drog vi ihop ett gäng och åkte skoter
i Ersmark för att slutligen grilla korv i solen. Dessa små stunder gjorde vintern lättare att uthärda.

I mars firade jag och Pär 1 år tillsammans. Jag älskar honom mer och mer för varje dag!

April



I april blev det påsk och den firades dels i Myrträsk pimplandes och grillandes korv tillsammans med
Jens och Carina och Pär såklart, men även hemma med min familj då jag även jobbade halva påsken.


Maj



I maj fyllde jag 23 år, det firades tillsammans med Rebecca på vår balkong.
Minns att maj var otroligt varm och man hade fått söta fräknar på näsan. Vi hade
även grillpremiär hemma hos oss, gud så gott det smakade.
I maj inlädde även Pärs föräldrar deras byte av tak, Pär var där i stort sett varje ledig stund
och jag hjälpte till så gott jag kunde.

Juni



Midsommar! Äntligen hade sommaren kommit till Skellefteå. Midsommar firade vi tillsammans med Peter & Mia i deras torp på dagen och på kvällen styrde vi bilen mot nästa stuga hos Jenny & Robert. Där blev det lekar, grillat kött och en underbar försmak på sommaren.

I juni åkte jag & Pär, Peter & Mia, Stefan & Eleine och Kim & Lollo till Sthlm för att se Kiss live på stadion. Det var riktigt trevligt att åka iväg allihopa.

I juni åkte även jag, min syster och farmor och farfar på utflykt till Bjuröklubb. Jag kommer alltid minnas den dagen, solen sken och jag fick massor av underbara bilder på den delen av familjen.

I juni fick jag beskedet att jag skulle få läsa Matematik B under hösten.


Juli




I juli fick jag semester och tillbringade den allra första semesterdagen i Fällfors tittandes på dragracing tillsammans med min pappa. Ett litet gemensamt intresse vi har. Det var strålande sol den dagen och jag brände mig rejält bak på ryggen.

I juli åkte vi och fiskade väldigt mycket. Ibland med Peter och Mia i Boviken och ibland själva i Ersmark, Myrträsk eller varför inte i Norge? Norgeresan minns jag särskilt tydligt då jag drog upp laxen på nära 10 kg. Jag har nog aldrig varit så stolt över mig själv över att jag alldeles själv orkade kämpa upp den. Efter att ha haft laxen nedfrusen i vår frys i några månader blev det äntligen mat av den till jul.

Norgeresan gav oss inte bara massor av fisk utan även mersmak, nästa år blir det en till resa!

Augusti



I augusti gjorde vi klart tapetseringen av hallen. Under sommaren gick även kylen och frysen sönder och
det var en riktigt utmaning att klara sig utan. Men tillslut ordnade sig det och vi kunde återigen vara mätta och glada.

Vår sista semestervecka tillsammans tillbringade vi i Myrträsk tillsammans med Pärs föräldrar. Där plockade vi hjortron tills det inte fanns några hjortron att plocka.

Pär började om att jobba och jag njöt av min sista semestervecka. Snart började jobb och skola.

September



I september började skolan på allvar och jag var fast besluten att jag skulle klara det här.
I övrigt var jag usel på att fotografera mitt liv och tyckte tiden gick alldeles för fort. Jag och Pär firade sambos i ett år.

Oktober



Vi tillbringade en sista helg i Myrträsk innan kylan kom på allvar. Hösten hade gjort naturen obegripligt vacker och det hade lagt sig ett sorts lugn över alltihop. Jag pluggade matte hela helgen inför en tenta samtidigt som Pär och en kompis var ute och jagade fågel.

November



I november hände det inte speciellt mycket. Vi färdigställde en del projekt i lägenheten bland annat ännu en tapetsering och några av mina pysselprojekt som legat väntantdes. Jag pluggade varje dag i cirka 2 veckor för att klara slutprovet i december. Började även gruva mig för den kommande vintern som på riktigt var på väg.

December



Jul i vårt hus! December handlade mycket om att köpa julklappar, få tiden att räcka och plugga lite mer matte.
Den 17 december fick jag äntligen veta att jag klarat det och jag kunde nu fokusera på nästa mål, ta mig in på Socionom utbildningen här i stan.

Julen firades på julafton hos Pärs föräldrar tillsammans med dom, Jens och Carina samt ett antal släktingar till på deras sida.

På annandagen firade vi hos mina föräldrar tillsammans med farmor och farfar. Jag fick så mycket fina presenter och är så glad över att ha fått fira julen med så många som betyder så mycket för mig.

Slutet av december kommer vi fira i Kåbdalis tillsammans med våra vänner. Ett perfekt avslut.

Resumé:

2010 har varit ett toppen år! Jag har gjort så många roliga saker, umgåtts med massor av härliga personer och
insett vad jag vill bli då jag blir stor. Mitt nyårslöfte i år var att läsa mer böcker och det har jag verkligen gjort. Jag läser i snitt 2-3 böcker i månaden och har alltid en med mig i väskan utifall att jag skulle få ett tillfälle att läsa.

Jag har även kommit igång med träning och löpning mer vilket har resulterat i en mycket piggare och aktivare Johanna!

Något löfte för 2011 ska jag inte ge. Utan jag hoppas kunna hålla samma livsstil som jag hittills gjort. Dessutom tror jag att 2011 kommer bli ett ännu bättre år!

















 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?