100802

Mo I Rana, Norge, Dag 2.



Dagens fisketur började på ett ställe som heter Straumsnes. Det var lite halvdåligt med napp och fisk men ibland hände det att det nappade. Vi upplevde alla sorters väder medan vi var därute, sol, regn och blåst.

Just som det blåste som värst ställde jag mig ute på en klippa och började fiska. Efter två kast nappar det, jag trodde först jag hade fastnat riktigt rejält men förstod sen att det hade jag inte. Så jag började veva in men fick kämpa rejält för att ens komma någonstans.

Efter cirka 15 minuter är fisken så nära att Pär och Janne fick dra in den och de skriker:"Det är en lax!" Jag fattar inte riktigt hur stort det var, men tydligen är det inte så vanligt att få lax. Dessutom en vildlax, ingen uppfödd lax.

Stolt som en tupp och med armar som värkte gick jag igenom resten av dagen med ett leende. Jag hade fått en vildlax på 9-10 kg.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?