091019

idag har jag en dålig dag.
ni vet en sån dag då hela ens utstrålning skriker "jag är ful". det kan bero på min förkylning som plötsligt gjort att mina kinder är pluffsiga, näsan enorm och dessutom rödfnasig efter att ha snytit sig x antal gånger. men jag tror inte riktigt det.

jag är enormt skicklig på att dölja när jag har dåliga dagar. det har jag lärt mig efter att ha varit sjuk i ätstörningar i flera år. ibland kanske jag är för bra för mitt eget bästa. just idag ser jag celluliterna extra tydligt, de överflödiga kilona verkar ha ökat och inga kläder sitter bra förutom mysdressen som gör att jag ser ut som ett tält.

jag vill så innerligt tänka "jag är vacker" och andra positiva tankar om mig själv. men idag finns inte en enda. jag har verkligen kämpat och kämpat för att inte ramla tillbaka i det tänkandet som gjorde mig sjuk från första början. men min ork börjar sina och jag kan till och med tänka att det vore skönt att hamna där igen. i en situation som jag kände mig trygg i, konstigt nog. men jag vet också att det inte är värt det.

men jag kan ändå inte låta bli...



Vanilla

http://byvanilla.blogspot.com

Det är klart att du kan låta bli! Och du vet innerst inne att du inte alls vill hamna där igen, eller hur?



Kämpa på!

Kram


Lillasyster

Nej nu blir jag faktiskt besviken på dig Johanna! Du vill INTE hamna där igen, både du och jag vet vilket helvete det är och vilket strid det var att ta sig ur det. Vi ska stötta varann som vi alltid gjort med ätstörningen. Du ser på mig som inte är frisk än och jag vet att du inte vill vara där jag är eller där du varit. Du är ju min klippa i många fall men speciellt i detta, jag älskar ju dig och vill inte se dig gå den vägen en gång till!


Lillasyster

Nej nu blir jag verkligen besviken på dig Johanna!

Du vill INTE hamna där igen, både du och jag vet hur det är att leva med den sjukdomen. Du ser på mig som ännu inte är frisk, du vet vilket helvete det är och hur lång tid det tar att ta sig därifrån. Du är min klippa i många fall men speciellt i detta, jag älskar ju dig och du vet bättre än att ta den felaktiga vägen en gång till.


bea

http://ilove-bc.blogspot.com

Du är världens finaste johanna! Inga sånna dumma tankar!! Puss fina fina du!


Louise

http://chiqquita.blogg.se/

Ja det är konstigt det där, att man kan hitta så många fel på sig själv som ingen annan ser. Hoppas du får stöd och hjälp av dina nära!



Kul att du läser förresten!:)


Fia

http://fiajohansson.blogg.se/

<3


Va tråkigt att läsa att det känns så jobbigt! Jag önskar jag kunde ge dig massa bra tankar för jag vet själv hur svårt det är att tänka positivt ibland när allt känns hopplöst. Jag tycker du är jättestark och det känns skönt att du talar om hur du känner! Kämpa på! Puss







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?