091207

 

Jag har min syster här på besök. Vi gjorde ett försök i att göra knäck.
Det gick jättebra i början men sen slutade det som på sista bilden.

Vad jag kunde läsa på receptet så skulle man få ut cirka 60 stycken. Jag fick ut 42.
Jag kunde inte någonstans läsa en varning om att diverse köksredskap skulle bli täckt av en brun stelnad massa som inte går att få bort utan våld. Läste heller ingenstans att smeten kan brännas fast och orsaka en stor svart fläck lika stor som ryssland.

Jag har nu ägnat vad som känns som en halv livstid till att försöka få bort den fläcken. Jag har gnuggat. Svettats. Gnuggat lite mer. Sköljt med varmt vatten och diskmedel. Svurit. Och gnuggat ännu mer. Den går INTE bort.

Aldrig mer kommer jag försöka ge mig på att göra knäck. Jag kommer vara den hemska mamman som köper knäck på skyltsöndagen till mina framtida barn.









 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?