090816



om 2 veckor är det dags.
då ska jag göra det jag så länge velat göra, springa tjejmilen.
jag är riktigt nervös och förväntansfull. enda problemet är bara att jag inte tränat så mycket som jag velat. jag har varit sjuk samt stukade ju foten så träningen har blivit lidande.

men.
under semestern gick jag ut och gick varje morgon 5km, alternativt sprang. så i 3 veckor har jag nu hittills hållit igång minst 4 gånger i veckan.

mitt mål, på grund av träningsbristen, har varit att ta mig runt under 1 timme. i går tänkte jag prova springa milen för att se vad de jag hittills tränat har gjort för min kondition. de första 5 km var ganska lätta, men de sista flög jag fram fullt fokuserad på att klara under en timme, och det gjorde jag. mycket stolt över mig själv kände jag en enorm lättnad. jag klarar det trots allt!

nu är det som sagt bara 2 veckor kvar och jag har målet inställt på hårdträning denna vecka, samt börja trappa ner veckan innan loppet för att vara fullt laddad. jag är helt övertygad om att jag kommer klara det, och kanske till och med förbättra tiden.



Rebecca Degerfeldt

Du kommer klara det galant ! :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?