160504

Just i detta nu sitter jag i Umeå och skriver tenta. Himla smidigt med förinställda inlägg då tiden är knapp. För det är den, jag räknar dagarna tills terminens slut just nu. Det är enormt mycket vi ska hinna med på väldigt lite tid. Det är tentor och krävande inlämningsuppgifter, jag har till och med frångått min regel att inte plugga på kvällar och helger. Det har inte helt enkelt inte gått att få ihop på något annat sätt.
 
Jag har dessutom sagt upp mig från mitt jobb på Ica, där jag varit anställd de senaste 9 åren och 11 månaderna (fatta att jag nästan varit där i 10 år! Helt sjukt.) för att istället börja extrajobba där jag gjorde min praktik nu i våras. Varje måndag är jag där och jag trivs så bra. Jag skulle så gärna vilja jobba mer men tiden finns inte.
 
Jag kommer ju dessutom vara där i 10 veckor i sommar, så jag får nog min beskärda del ändå. Men lite konstigt känns det allt, att inte längre stämpla in på Ica och lukta grillad kyckling i håret konstant. Jag har ju aldrig jobbat någon annanstans, nu pratar vi fast tjänst, det har varit min trygghet att falla tillbaka till om allt skulle skita sig. Men någon gång måste man våga ta steget och satsa, för jag har lagt ner enormt mycket tid på skolan och vill inte känna att det är bortkastad tid.
 
Hursom önskar jag innerligt att dygnet hade fler timmar alternativt att den går snabbt så terminen är slut. För jag börjar vara ganska slut jag med.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?