140516

 
Fiskburgare
 
300 g fiskfilé, typ torsk eller kolja
3 skalade och kokta potatisar
½ dl ströbröd
1 ägg
2 avokador
dill
½ citron
½ dl majonnäs
1 kruka krispsallad
 
Kör fisken till grov färs i matberedaren. Tillsätt potatisarna, ströbröd, ägg, salt och peppar och kör till en massa. Forma till fyra rejäla biffar. Stek i smör ca 3 min per sida.
Mosa eller skiva avokadon. Hacka dillen fint. Blanda dill, majonnäs, citron och avokadon. Värm bröden.
 
Sen jag blev gravid har vi som standard att minst en gång i veckan äta fisk. Rekommendationerna är egentligen tre gånger/vecka men nån måtta får det allt lov att vara tycker jag. Lagar man fisk en gång i veckan och det blir över till en matlåda har man ju faktiskt ätit det två gånger till och med.
 
Fisk är egentligen ingen storfavorit för mig och ni kan tänka er att jag har gått igenom en hel del recept för att klara av att äta det en gång i veckan. Några har vi kört på flera gånger medan vissa har slängts efter att vi testat dom. Ibland har det till och med blivit fiskpinnar i brist på motivation. Men hellre det än ingen fisk alls. Ska dessutom slå ett slag för ICAs fiskpinnar som efter ett test i Plus innehöll mest fisk av alla.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?