091123

idag går vi in i vecka 48.
idag började vi även spela julmusik i högtalarna på mitt jobb. på repeat.
julmusik är nu det enda jag kommer höra fram till efter jul.

i oktober börjar vi spåna ideér till jul, börja knåpa ihop ordrar och börja tänka exponering. i oktober kommer även första lasset med julsaker som ska ut i butiken.

det betyder att jag ägnar 1/4 av året åt ämnet jul. när det egentligen ska handla om 4 veckor. det är inte konstigt att begreppet jul inte är densamma som förr. visst, jag har blivit äldre och mina julaftnar ser inte alls ut som förr. men den där känslan man hade inför julen, den mysiga känslan av att få träffa nära och kära. ge bort julklappar osv, den finns inte riktigt där.

jag har jobbat varje julafton sen jag var 18 år. jag har även jobbat varje "dan före dopparedan" sen jag var 18 år. den kvällen som förr betydde en julfilm på tv, skumtomtar och kvalitetstid med familjen. det gör den inte nu.

jag önskar ibland att man var liten igen. då högtider hade en mening.


mamma

http://johannahed.blogg.se/

När det är jul FÅR man vara liten igen.....







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?