160707


Jag har fått tummen ur att färdigställa ett av förra sommarens projekt som inte hanns med, nämligen att laga sprickorna i grunden på huset och måla den.
 
Dock har det tagit rätt bra med tid även denna sommar då solen aldrig verkar kunna stanna längre än en dag. Lite svårt att måla då nästkommande dag är full med regn. Och på tal om regn, mitt i spöregnet stod jag ute och grävde gången där allt grus nu ligger. I och med att alla kvällar i stort sett är tillägnade Pär och hans garagebygge så gäller det att passa på då tillfälle ges. Så det var bara att klä på sig och ge sig ut, för det är väl som man säger - det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder?
 
Hur som så efter att gången var grävd, muren spacklad och målad kunde jag sedan lägga dit markduk och sist men inte minst allt grus. Vi har någon slags förkärlek för grus har jag märkt, men jag gillar konstrasten. Och nu har vi dessutom en sån här grusgång runt hela huset, vilket inte bara underlättar klippningen av gräset då vi slipper trimma längs med huset, det är även bra för huset att få bättre dränering i och med gruset och att gräset inte ligger mot grunden och gör den fuktig och blöt. Så win win liksom.
 
Och på tal om garagebygge - visst ser ni vilken händig karl jag har? Garaget är i stort sett redo för panelen, sedan är det bara dansa soldansen och hugga tag i penslarna för här ska målas garage!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?