150506

För ett tag sedan provade jag göra egen nyponsoppa som mellanmål till Elin. Ingen omedelbar hit och det tog ett tag innan vi kom överens om hur det skulle ätas. Jag provade först att ge det i flaska då hon inte kan dricka själv ännu. Jag provade med 3:ans pip, kryss pipen och en annan pip med större hål, men ingen passade henne och det slutade alltid med att jag fick göra ett annat mellanmål åt henne.
 
Men så provade jag ge det i en mugg, jag höll i och hon fick dricka som vanligt och då gick det ner minsann! Även om mycket hamnade både i näsan och i ansiktet.
 
Här kommer receptet: 6 dl vatten, 0,5 dl nyponskalsmjöl, 1 msk potatismjöl. Koka upp vatten och nyponmjöl, tillsätt potatismjölet och rör om. Klart! Ett perfekt mellanmål och väldigt C-vitaminrikt.
 
 



Jenny

Tack för tipset JOhanna! Testade detta, var ingen höjdare för Alfred som gjorde en väldigt ogillande min. Men jag mixade nyponsoppan med en banan så var det inga protester :P

Svar: Men du så smart att mixa med banan! Kanske ska testa det också. Kan förstå att det inte riktigt gillas, det smakar ju faktiskt inte speciellt gott : P
Johanna







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?