150320

 
 
 
 

Jag fortsätter att byta ut saker här hemma mot mer miljövänligare alternativ. Näst på tur var tandborstarna. Eftersom jag försöker byta ut plast så kändes det rätt att byta mot dessa i bambu och nylon. Helt nedbrytbara så när dom är färdiganvända är det bara att slänga dom i komposten. Elin har godkänt sin borste med bravur, hon skrattar och gapar stort varje gång den åker fram, ett toppen betyg!
 
Tandborstarna och mycket mycket annat finns på www.laplandecostore.se
 
 
 
 



Felicia

Jättebra att ni byter ut prylar och äter mer ekologiskt!:) Försöker jag också göra så gott det går. MEN en sak jag reagerade på med tandborstarna var att de är av bambu. Hur bra är det egentligen? Hittade bland annat detta: http://notbuying.blogspot.se/2009/08/hur-miljovanligt-ar-egentligen-bambu.html

Svar: Som jag förstått det så är det ingen fara så länge det är ekologisk bambu, eller gjort av Mosobambu. Problemet när man skövlar bambu är att man tar pandornas mat vilket gör att dom svälter. Men med ekologisk bambu eller Mosobambun (som dom inte tycker om) är det ingen fara : )
Johanna


Felicia

Vi får hoppas att du har rätt. :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?