150817

 

Efter att jag hade målat väggarna och hörnskåpet i köket, dröjde det inte länge förrän jag skruvade loss hela köksinredningen och började slipa den. Jag kände att det var så himla synd att jag lagt ner så mycket tid på att få det fint och så ska inredningen ändå vara det jag ska störa mig på.
Så när allt var slipat var det dags att börja grundmåla. 2 varv grundfärg som ska torka 12 timmar vardera, sen på med 2 varv mörkgrått som ska torka i 8 timmar vardera. Så det tar lite tid, dessutom kan jag bara måla ett fåtal åt gången då jag är stationerad i gästrummet som inte är så stort. Men visst blev den mörkgråa snygg?! Jag är riktigt nöjd. Var lite rädd att det skulle bli för mörkt. Nu börjar det kännas som ett helt nytt kök då man kommer in.
 
När jag lika var igång med målandet tänkte jag att jag skulle måla om kaklet också. Fram med målartvätt, häftgrund och lite färg så var det gjort också. Plus att vi bytte ut alla kökshandtag också.
 
Jag och Pär gjorde en deal då jag ville göra om köket. Han har hela tiden tyckt att han haft för mycket annat att göra, så köket har varit längst ner på hans lista. Men har hela tiden legat högt på min. Så dealen var att jag skulle göra allt själv. Vilken tur för honom att jag inte är rädd att jobba! Och snaaart är hela köket klart.
 



Mamma

Heja Johanna:)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?