141019

Little Red Riding Hood doll and Mister Wolf stuffed animal (toy, decoration) made from an original Dolls and Daydreams pattern
 
Att jag älskar inredning, färg, form, pyssel osv kanske inte är en hemlighet. Min idébank är fylld till bristningsgränsen men ändå så lagrar jag saker jag vill göra på hög. Det där är egentligen otroligt dumt, för det skapar en inre stress. Tiden räcker inte till för allt jag vill göra och framförallt inte nu. Att jag sedan läser bloggar och följer den ena kreativa människan efter den andra, är också ett stressmoment. För jag tänker att "hinner dom så borde väl jag också hinna? Hon som till och med har två barn!"
 
Vad jag då har fått påminna mig om är att verkligheten inte alltid är vad den ser ut att vara. Kanske prioriterade hen att virka den där figuren istället för att städa den dagen. Eller så har dom anlitat barnvakt för att hinna vissa saker. För allt handlar i slutändan om prioriteringar och om att tänka hur verkligheten ser ut.
 
Vad som egentligen var min tanke då jag påbörjade det här inlägget var att, det jag inte hinner pyssla och åstadkomma, hinner en hel drös med människor göra åt mig! Till exempel så är www.etsy.com en alldeles underbar sida för kreativa människor som sedan säljer sina alster. Jag har länge tänkt att jag ska sy något mjukisdjur åt Elin. Väldigt lustigt egentligen då jag inte är någon vidare sömmerska. Men så hittade jag dessa söta djur/dockor och blev ju enormt förälskad. Rödluvan och vargen.
 
Någon som har någon erfarenhet av att handla på etsy?



Felicia

Du är så duktig så med det du hinner med!:) Som du säger handlar ju allt om prioriteringar och du kmr ju hinna, men dt kanske bara tar lite längre tid.;) Jag har handlat på Etsy och det var hur smidigt som helst. Finns så mkt fina saker där! Tyckte inte ens att leveranstiden var särskilt lång. Rekommenderar dt verkligen!:)

Svar: Tack Felicia! Precis som du säger, allt tar bara lite längre tid än vad man är van ; PHur funkar betalningen? Är det paypal som gäller?
Johanna


Felicia

Du har ju många bollar i luften med bebis å allt. Tycker du gör dt bra som hinner så pass mkt som du ändå gör! Man får ju själv dåligt samvete för att man inte tycker man har tid med nåt alls. Haha!;P Japp, det är paypal. Funkar alltid skitbra. Jag handlar ju mkt på Ebay också å där är dt bara paypal. Har aldrig någonsin varit några konstigheter eller felbetalningar!

Svar: Tack! Jag blir lite lätt tokig om jag bara ska sitta still också, så det har väl lite med det att göra också. Haha! Äsch det ska du inte ha, det är fasen skönt också : PHm, men då kanske man ska lägga en beställning. Har ju faktiskt ett paypal konto sen jag sålde kameran : D
Johanna


Felicia

Haha, ja så kanske dt är. ;P Men det är ju duktigt å göra något produktivt med sin förmåga att inte kunna sitta still..för dt blir ju lätt tvärtom att man istället inte gör ett piss! Det tycker jag absolut du ska göra! Sen får du väl skylla på mig om dt blir något galet haha.


Rebecca

Alltså, jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag önskar verkligen att jag hade din fantasi och energi vad gäller inredning och fix och snygga saker :P Du och min syster är väldigt lika i det fallet. Det känns bra att jag har henne som säger vad som är inne och ute :P
Jag hoppas allt är bra med er alla i lilla familjen. :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?