141014

 
Elin fick sin första smakportion gröt för någon dag sedan. Lite tidigt kan tyckas, men vi fick tipset att prova det då hon börjat sova så dåligt om nätterna. Jag är upp flera gånger för att stoppa in napp och ge henne mat. Hon har alltid sovit väldigt bra om nätterna och ätit bara en gång. Men nu är vi ibland uppe i 3 gånger per natt för att hon ska kunna somna om. Så med lite gröt i magen hoppas vi att hon ska kunna hålla sig mätt lite längre.
Det där med att börja ge henne riktig mat och smakportioner av olika slag, är inget jag kommer eller vill ha bråttom med. Jag ser ingen anledning att börja introducera henne för den världen riktigt än, den tiden kommer. Och skulle det vara så att hon börjar intressera sig för våran mat, nu när hon sitter i sin stol med oss vid matbordet, så får vi ta det då. Gröten är ju visserligen ett steg i den riktningen. Men det gör vi för att hon ska sova bättre.
 
Förövrigt är det  ganska lustigt att se henne sitta där i sin stol, spejandes och nyfiken på vad vi sysslar med. Hon ser väldigt vuxen ut helt plötsligt och jag måste ju börja vänja mig vid tanken på att hon inte riktigt är en liten bebis längre.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?