140622

Någon här som läser spiderchicks blogg? Isåfall ber jag er att göra det, omgående. Sundare (och roligare) kvinna får man leta efter.  När hon publicerade texten nedan vred jag mig av skratt. Så mitt i prick när man själv fått uppleva alla dom där kommentarerna sedan jag plussade på stickan i stort sett. Läs och begrunda!
 
 
Säg inte: Är du säker på att det bara är en?
Säg hellre: Ingenting.
Varför: Chansen att den gravida inte skulle vara säker på antalet barn i magen är tämligen liten/obefintlig.
 
Säg inte: OJ vilken stor/liten mage du har.
Säg hellre: Vilken fin mage du har.
Varför: Blivande mamman är garanterat helt vanligt gravid oavsett vad dina ögonmått anser. Det blir dumt om du som okunnig ska in och bedömma huruvida gravidmagen är "OJ" åt det ena eller det andra hållet. Vill du säga något, säg att magen är fin. Det är en fin grej att vara gravid.
 
Säg inte: Det måste vara dags precis när som helst!
Säg hellre: När är det dags?
Varför: Det är otrevligt att ta för givet att den gravida står beredd att förlösa sitt barn rakt framför näsan på dig när det kan vara så att det är flera veckor kvar till beräknat förlossningsdatum. Fråga istället för att anta.
 
Säg inte: Din mage är mycket större/mindre än min grannes/dotters/frus/whatever/hejhej.
Säg hellre: Ingenting.
Varför: Det är korkat att jämföra magar eftersom det finns lika många typer av gravidmagar som det finns gravida.
 
Säg inte: Hur mycket väger du?
Säg hellre: Hur mår du?
Varför: Det är tillräckligt omvälvande ändå att gå igenom en graviditet, utan att den gravida även ska behöva redogöra för sina kilon.
 
Kopierat från www.spiderchick.nu








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?