111019




Idag har varit en stor dag med mycket information samt nya intryck. Jag har väldigt länge pratat om att jag velat operera mina ögon så att jag slipper använda glasögon och linser. Men det har alltid stannat där, för i slutändan har det alltid handlat om väldigt mycket pengar plus att jag är rädd att något ska gå fel.

Men på senare tid har jag mer och mer insett att om jag inte gör slag i saken nu, kommer jag förmodligen aldrig att göra det heller. För inom en snar framtid så kommer både studier och hus att ligga som prio ett som pengarna ska räcka till och då finns det inte riktigt utrymme för en operation.

Så jag slutade att fundera och bokade en tid för rådgivning och undersökning. Där har jag alltså varit idag, på Koskelas ögonklinik i Umeå. Och efter en del undersökningar och mätningar av ögat kom jag och läkaren fram till att en operation av mina ögon är fullt möjlig.

Den 18 november kommer jag att åka dit för att äntligen få genomföra det jag så länge velat göra. Jag har bestämt mig för att inte fundera så mycket på det hela och skrämma upp mig, för jag vill inte att det ska sluta med att jag avbokar. Så om enbart 4 veckor kommer jag att kunna se världen med helt andra ögon.

 


Malin Nygren

Vad bra att du gjorde slag i saken! :D







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?