111228 Årskrönika



Januari

Vi firade in det nya året i Kåbdalis tillsammans med vänner. Jag började umgås med Sanndra som kommit att bli en väldigt god vän. Jag tränade som aldrig förr och vi bokade resan till London.




Februari

I februari köpte jag en ny dator, vi hade våra fredagsmiddagar tillsammans med Peter & Mia och vi gick en hel del på bio, allt medan jag längtade efter vår och sol.




Mars

I mars började vi vara i Myrträsk efter ett långt vinteruppehåll. Vi var på Leos lekland tillsammans med Tyra, Malin och Jonas samt lille Vidar som låg i Malins mage. Vi firade även 2 år tillsammans. Jag längtade väldigt mycket till London resan som var på ingående.



April

Äntligen var det april och vi reste till London tillsammans med Stefan och Eleine. Vi hade en helt fantastisk weekend där med sol och blommor i träd, shopping och fotboll och lite seightseeing på det. Vi firade även påsk både i Myrträsk och hemma hos mamma och pappa.



Maj

Vi hade personalfest på jobbet med temat Cirkus, jag klädde ut mig till man i form av en cirkusdirektör. jag fyllde 24 år och fick i present en resa till Sthlm tillsammans med min syster. Vi shoppade, skrattade och åt god mat. Sommaren var på väg och jag mådde toppen.



Juni

Festivalen var i stan och jag och några arbetskompisar besökte den. Jag köpte ett nytt objektiv till min kamera som jag användt en hel del. Vi gick på en massa husvisningar, vi bestämde oss för att börja handla ekologiskt, firade midsommar med en massa vänner och vi var med om en tromb. Häftig upplevelse men gör helst inte om den.



Juli

Så kom juli och äntligen dags för semester! Vi åkte direkt till Norrfällsviken och Höga Kusten tillsammans med goda vänner. Vi åkte sen vidare till Myrträsk och var där i några dagar. Jag plockade hallon och kokade hallonsylt i massor och vi var även i Lycksele tillsammans med Tyra,Vidar, Malin och Jonas.



Augusti

Vi var i Norge och fiskade, var i Myrträsk inför jaktpremiären, jag plockade lingon i sinne och vi besökte loppisen i Hej. Jag förlorade även min loppisoskuld då jag en lördag tillsammans med min syster stod där och sålde bort en massa prylar. Något jag definitivt kommer göra i år igen.



September

September var en ganska lugn månad. Jag började samla på Stig Lindbergs serie Rosenfält som synts ganska flitigt här i bloggen. Jag har nu lyckats få ihop en riktigt fin samling som jag kommer visa någon dag.



Oktober

Pärs mormor Martha fyllde 80 år så vi firade henne. Vidar döptes, jag bestämde mig för att operera ögonen och vi var i myrträsk för att vila upp oss.



November

Jag opererade ögonen och var sjukskriven i en vecka. Vi var även i Myrträsk för sista gången det här året, började på allvar leta efter loppisfynd och fick äntligen hem fåtöljen.




December

Årets sista månad och man kan bara konstatera att året gått väldigt fort. Vi firade jul i Boviken, jag jobbade so, en tok, ordnade julfika/middagar till höger och vänster och njöt av att inse att jag har de bästa vännerna och den bästa familjen.


Och det var mitt år i korthet. Det har gått väldigt fort måste jag säga. Men jag är nöjd med det och allt jag gjort. Nästa år kommer nog bli ännu bättre, det känner jag på mig.


























 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?