101008



För några år sedan fick jag veta att min farmor hade cancer. Inte vilken cancer som helst utan en av de allra vanligaste - bröstcancer.

Jag visste inte mycket om bröstcancer så jag läste på och gjorde även ett skolarbete om det för att lättare förstå vad min farmor gick igenom. Läsningen var inte trevlig men samtidigt nyttig för mig. Det mest glädjande beskedet mitt bland allt det hemska, det var att så många drabbade faktiskt kan bli friska.

Oktober har utsetts till "den rosa månaden" då vi ska uppmärksamma det här lite extra. Jag skänker mer än gärna pengar till forskning inom detta ämne. För tanken att det nästa gång är min egen mamma, min syster, jag själv eller någon annans kära mamma som ska bli drabbad, vill jag inte tänka.

Så stöd forskningen genom att köpa årets Rosa Bandet designad av Liselott Watkins. Det gör gott.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?