100719

I lördagskväll åkte jag och Pär till stugan i Myrträsk. Vi hade med oss mat för tre dagar, kläder för bärplockning och fiskespöna. Väl framme var jag så trött att jag somnade på soffan och Pär fick ensam prova fiskelyckan medan jag sov och åt godis om vart annat.

Söndag var det tänkt att vi skulle plocka hjortron men upptäckte att de är en vecka bort så vi letade istället fler ställen att plocka på. I år ska jag göra min egen hjortronsylt. Vi åkte sedan ut med båten på sjön för att fiska lite men hann nästan bara börja så kom åskan med väldig fart. Var bara att snabbt ta sig in till stugan innan regnet kom. Väl där hann vi knappt sätta oss tillrätta så kom regnet. 

Samtidigt som det kom världens skyfall, hagelkulor stora som spelkulor och ett åskväder jag aldrig varit med om for strömmen. I cirka 3 timmar var vi utan och vi gjorde det enda rätta - la oss och sov. Riktigt mysigt att ligga och lyssna på regnet och åskan som dundrar på utanför.

Sen på kvällen hade det spruckit upp och vi tog en löptur i skogen. Såg både tjädrar och renar. Det är inte varje dag man springer bredvid en ren. Avslutade kvällen med att sätta oss i bastun och ta en välbehövlig dusch.

Idag, måndag och Pärs födelsedag. Uppvaktade han med paket och en resa till London i höst. Blev sedan en snabbfrukost innan vi började städa ihop och bege oss mot stan. Pärs föräldrar skulle komma på middag hos oss.

Det var lite om helgens äventyr. Imorgon beger vi oss mot nästa.
Njut av sommaren, det gör jag.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?