100111

Resan till Phu Quoc var lite av en mardrom. Forsta delen bestod av en bussresa pa 5 timmar fran Mui Ne till Ho Chi Minh. Den passerade utan nagra problem.

Andra delen bestod i annu en bussresa pa 8 timmar till Rach Gia. For det forsta tog det en timme for resebolaget att slussa och till busstationen. Vi hann med tva taxiturer och en massa vantan innan dom ordnade allt. Inte langt efter att vi satt oss borjar en aldre vietnamesisk kvinna bakom mig snarka. Klockan var cirka 22.00 pa kvallen och vi var alla valdigt trotta. Iaf sa snarkade hon sa hogljutt. Jag ville seriost strypa henne. Tillslut tystande hon och jag borjade faktiskt tro att nagon strypt henne, men sen borjade hon om igen. Det ar for mig obegripligt hur det kan komma sa mycket ljud ur en san liten kvinna.

Klockan 04.00 slangdes vi nastan ut ur bussen. Vi var tydligen framme. 2 timmar for tidigt i en kolsvart liten stad vi aldrig varit i. Vi var alla trotta och griniga och det har gjorde det inte battre. Vi gick helt planlost omkring tills vi kom till hamnen dar varan bat skulle ga ifran. Tillslut hittade vi aven vanthallen dar vi la oss och sov pa nagra trabankar. Klockan 08.00 skulle var bat ga som skulle ta oss till paradis on.

Resan gick fort for min del da jag sov hela. Val framme blev vi lurade att tro att alla hotell var fullbokade utom denne mans hotell. Vi gick med pa att se hotellet men avbojde snabbt da utsikten var over en kyrkogard. Vi hittade tillslut hotell alldeles sjalva.

Annars ar det ganska ofardigt har. Allt har paborjats men inget ar klart. Asfalt ska de fa forst 2016 sa vagarna ar inte att hurra for. Stranden ar daremot fin och vattnet ar varmt. Jag har nu blivit brunast av alla vi fyra. Jag ar aven den som ar friskast av oss alla. Par har akt pa feber och illamaende, Peter och Mia kraks och ar hangiga. Kvar ar jag, frisk som en notkarna.

Det har regnat har varje natt men dagarna ar lika soliga och fina som overallt annars som vi varit pa. Har kommer vi stanna till och med den 17 januari da vi borjar resan tillbaka mot Ho Chi Minh och resan hem till Sverige.

Pa aterseende.


birgitta

Hej på er alla! Det låter gräsligt tråkigt att ni spyr. Drick cocka cola och citron vatten. Ät skalad frukt. Eller gå till en läkare!!!! Peter; Mamma skickar en stor mammakram som räcker till er alla! Hoppas att ni ska få fina dagar, nu när den här persen är över.Må så gott till vi ses


Anonym

Hej på er alla! Det låter gräsligt tråkigt att ni spyr. Drick cocka cola och citron vatten. Ät skalad frukt. Eller gå till en läkare!!!! Peter; Mamma skickar en stor mammakram som räcker till er alla! Hoppas att ni ska få fina dagar, nu när den här persen är över.Må så gott till vi ses







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?