100411

Idag var jag på fotboll. I tre timmar. Men vad gör man inte för sin älskade. Medan jag satt där på läktaren hann jag fundera på en hel del saker. Till exempel:

Varför kommer man till en fotbollsmatch och ser ut som en modell? Där bland publiken fanns massor av tjejer (mestadels var de yngre än mig, tack o lov) som såg så tillfixade ut att jag ville kräkas. De lyste verkligen "Titta på mig!" om allihop.

Själv satt jag helt osminkad med en mössa långt nedanför öronen, helt ovetandes om att man tydligen måste vara snygg för att gå och se fotboll. Det var det senaste modet, lockade hår och mer smink än på en vanlig utekväll.

Jag förstår inte.

Om en halvtimme ska jag på fotboll igen, Pär har match. Och jag kommer se likadan ut som tidigare idag, helt osminkad med min mössa på huvudet och mjukisar på benen.











 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?